Polski English Gmina Zabrodzie Herb i Flaga

Zielona Szkoła
p/n ,,Historia i współczesność Środkowego Pomorza"
Darłowo 2010r.

W dniach 24 - 28 maja 2010r. 45 uczniów oraz 5 opiekunów z Publicznej Szkoły Podstawowej im. Marii Konopnickiej w Zabrodziu uczestniczyło w Zielonej Szkole w Darłowie. Celem naszej wyprawy było nie tylko poznanie zabytkowej historii Wybrzeża Środkowego, ale także poznanie ludzi, ich zwyczajów, a przede wszystkim wypoczynek nad Morzem Bałtyckim.
      Zwiedzanie rozpoczęliśmy już pierwszego dnia. W drodze do Darłowa zatrzymywaliśmy się w Bydgoszczy, podziwialiśmy tam spichlerze barokowe, zabytkowy kościół, najbardziej zachwyciła nas Bydgoska Wenecja, czyli Wyspa Młyńska. Kolejne dni dostarczyły nam także wielu wrażeń. Darłowo okazało się urokliwym miasteczkiem z doskonale zachowanym zamkiem książąt pomorskich i wysoką wieżą, z której roztacza się przepiękny widok na rozległą okolicę. Najciekawszym miejscem był jednak port z jedynym w Polsce rozsuwanym mostem, statkami wycieczkowymi, kutrami rybackimi i pięknym molo. Jeden dzień wycieczki przeznaczyliśmy na wyjazd do Słowińskiego Parku Narodowego. W skansenie w Klukach dowiedzieliśmy się, jak żyli dawniej mieszkańcy - Słowińcy, piękne okazy przyrodnicze podziwialiśmy w muzeum w Smołdzinie, wybraliśmy się także na spacer po ruchomych wydmach.
      Opiekunowie wycieczki zadbali także o to, aby dostarczyć uczniom rozrywek. Były więc wizyty w nowoczesnym parku wodnym, wizyta w kręgielni, a przede wszystkim spacery po plaży. 5 dni minęło szybko i trzeba było wracać do domu.
      Wyjazd został dofinansowany przez Urząd Gminy w Zabrodziu w kwocie 4000 zł.